سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 30 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
انرژی های نوین یکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۶:۱۷:۵۷

سیستم‌های نوین تولید برق از امواج دریا

باشگاه خبری فراساحل: طراحی سیستم‌های تولید برق با استفاده از امواج دریا در کشورهای مختلف راه‌اندازی شده‌اند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین‌نیوز، در حالی که سران کشورهای جهان در پاریس به منظور کاهش آلودگی‌های کره زمین و حفظ محیط زیست دور هم جمع شده‌اند و معتقدند که بایستی به منظور کاهش آلودگی با همدیگر همکاری کنند، مسئولان حکومتی جبل‌الطارق طرح خود را در مورد انرژی‌های تجدیدپذیر شروع کرده‌اند.


این کشور در یک قرار داد با مرکز انرژی‌های محیط زیست، یک نیروگاه ۵ مگاواتی راه‌اندازی کرده است که می‌تواند با استفاده از آب‌های دریای مدیترانه، برق تولید نماید. یکی از این محققان می‌گوید ما از چند سال پیش در صدد بودیم تا شناوری بسازیم و آن را به نحوی طراحی کنیم که بتواند با استفاده از بالا و پایین رفتن امواج آب دریاها انرژی قابل استفاده‌ای را تولید نماید.

این سیستم تولید برق به کمک قدرت بال‌ها و یا همان باد کلاپر، توانسته است در آزمایش‌های خود در طوفان‌های دریای سیاه موفق عمل کند و بتواند با چین در زمینه بستن یک تواقفنامه تجاری در این زمینه همکاری نماید. گفته می‌شود ساخت و ساز این ایستگاه تولید برق ۱۰۰ کیلوواتی برای تولید برق زیست محیطی در استان شی‌جیانگ چین در حال تکمیل می‌باشد.

همچنین فاز دوم نیروگاه ۵ مگاواتی جبل‌الطارق نیز در حال تکمیل می‌باشد که با تکمیل این پروژه می‌توان ۱۵ درصد برق منطقه را تامین کرد و همچنین تمهیداتی درباره انرژی‌های تجدیدپذیر اندیشیده شده تا بتواند برق صادراتی خود را به اروپا نیز برساند. گفته می‌شود اگر کار به همین روالی که پیش می‌رود حرکت کند، می‌توان ظرفیت تولید آن را به ۵۰ گاوات نیز رساند. همچنین در طرح‌های گسترشی این سیستم تولید برق، ساخت یک نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی نیز در کشور کنیا در نظر گرفته شده است.



  کد خبر : 897
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :